Monday, March 5, 2018

උතුරා පැසවන ජාතිවාදයේ ගොහොරු ලෝදිය සැලිය


සිංහල හා මුස්ලිම් ප්‍රජාවන් අතර පවතින සම්බන්ධතාවය ආතතියෙන් පූර්ණ ය. ඒ හෙයින් එය කොයි මෙහොතක දී හෝ පුපුරා යන්නට ආසන්න ය. මූලික වශයෙන් සිහළුන් සිතන්නේ ස්වකීය ව්‍යාපරික ඒකාධිකාරයට මුස්ලිම්වරුන් බාධාවක් බව ය. ආර්ථික සාධකය බොහෝ සමාජීය ගැටුම් සඳහා හේතු මූලික වෙයි. මෑතක දී ඇති වූ මහත් කොලහාල දෙකක් අම්පාරහි දී මේ සති අන්තයේ දිගන (තෙල්දෙණිය) ඇසුරු කොට සිඳු වි ය. මෙයට මුල් ව ඇතිවූ ගැටු ම ගාල්ලේ හිනඳුම ප්‍රදේශය ආසන්නයේ සිඳු වි ය. මෙකී සියලු ගැටුම් සඳහා හේතු මූලික වන්නේ පෞද්ගලික ගැටුම් ය. ගාල්ලේ සිඳු වූ ගැටුමට හේතු වූයේ රිය අනතුරක් ය. අම්පාර සිඳු වීම නම් වඳ පෙති ආහාරයට මුසු කිරීමක් ය. ආසන්නතම හේතුව ත්‍රිවිල් කණ්ඩායමක් හා ලොරි රියදුරෙකු අතර ඇති වූ ගැටුමකි. 

එහෙත් ඒවා පුපුරා යන්නේ සාමාජීය පරිපීඩනය හා ආතතියයේ ප්‍රතිපල ලෙසින් ය. ඒ සිඳවීම් ගැටුමට පාදක වූවන් හට පෞද්ගලික කාරාණා නොව මුස්ලිම් වරුන් ගේ ප්‍රචණ්ඩක්වයේ හෝ මුස්ලිම් අන්තවාදයේ ප්‍රතිපලයකි. ඒ හෙයින්  ටෙස්ටෙසිටිරෝන් හොමො‍නයෙන් ගිළුණු සිංහල තරුණයන් කරන්නේ ගෙවල් කඩා දැමීම හා වෙළඳපල ගිනිබත් කිරීම ය. මෙය ජේ. ආර්. ජයවර්ධන 1983 ජූලි මාසයේ දී රාජ්‍ය අනුග්‍රහයෙන් (රාජ්‍ය අනුග්‍රහයෙන් කීවේ මෙයට පෙර 1958දී බණ්ඩාරනායක කළාක් මෙන් රජය විසින් සමතයනට පත් කිරීමට උත්සහ නොගෙන) දෙමළුන්ට උගැන් වූ පාඩම වැන්නක් නිසා ය. ඒ පාඩම අවසාන වූයේ වසර තිහක ත්‍රස්තවාදී යුද්ධයකින් ය. මෙවැනි සිවිල් කොලහාසයන් ගේ ප්‍රතිපලය අවසානයේ සිවිල් යුද්ධ ය. ඒ හෙයින් පැළය දල්ලෙන් ම කඩා දැමිය යුතු ය. සමහර දේශපාළුවෝ මෙවැනි ජාතීවාදී හා ජනවාරිගික අර්බුධයන්ට ඉතාමක් කැමති වන්නේ ඒ සේ ‍භේදබින්න කිරීම මගින් ඇතිවන දේශපාලන වාසී නිසා ය. මිනිසුන් ජාතිවාදී හා ජාතිකත්ව පදනමින් රාශි කර ගැනීමට පහසු ය. පසුගිය මැතිවරණයෙන් පෙනෙනනේ ද එවැන් ම වූ ප්‍රතිපලයකි. ජනතාවෝ කිසිඳු වැඩක් නොකර, කොටින් ම ස්වකීය ප්‍රදේශයේ වත් පදිංචියක් නැති පුද්ගලයන් හට ජාතීයේ නාමයෙන් ඡන්ද දී පත් කළ හ. ප්‍රදේශයට වැඩ කළ පුද්ගලයෝ අතිශයින්ම කලකිරීමට පත් වූ හ; විස්මයට පත් වූ හ. ජාතිවාදය හිසට ගැසූ කල මිනිසුන්ට තුමුන් කරන දෑ පිළිබඳ අවබෝධයක් නැති. එය හරියට සුරාවෙන් හෝ වෙනත් මත්ද්‍රව්‍යයකින් මත්වූවන් සේ ය. කළ කී දෑ පිළිබඳ ලජ්ජාව ඇති වන්නේ වෙරි සිඳී පියවි ලොවට පැමිණි පසු ය. එවිට වන්නට ඔනෑ දේ වී හමාර ය. 

වඳ පෙත්තක් ගැන කට පුරා දොඩවන සමහර මාධ්‍යය වෛද්‍යවරයකුගෙන් මේ පිළිබඳ විමසන්නේ නැත. දිවයින පුවත්පතේ මෙම සති අන්තයේ පළ වූ ''වඳ පෙත්ත ගැන වඳ වෙන්න හේතුව මෙන්න'' වාර්තාවකට අනුව මුසිලිම්වරු ස්ථාන කිහිපයකදීම වද පෙති කෑමට එකතු කිරීම කරන බවත්, එහි ප්‍රතිපල ඇති වන්නේ තව වසර පනහකින් බවත් දක්වයි. ඒ සඳහා සුසන්ති අමරබන්දු දක්වන්නේ දියතලාව, ඔරුවිල් විශ්වවිද්‍යාලය වැනි බොහෝ තැන්වලින් හමු වූ බව දක්වමින් ය. ඔහු තවදුර‍ටත් ලිපිය අවසානයේ ගින්න අවුලුවන්නේ බීතිතිකාවක් ඇති කරමින් ය: "මේ වන විට මෙම ගැටුම නිමා නොවුණත් උණුසුම පහව ගොස්‌ ඇත. යළිත් මෙවන් කතන්දර ඇතිවන්නට ඉඩ ඇත. ඒ නිසා ජාතියක්‌ වඳ කරන වඳ පෙති කථාව සහජීවන කඩතුරාව යටින් සොයාගත යුතුය. එය එසේ නොවුණහොත් මේ වඳ පෙති කතාව සැබෑ නම් මේ ගැන ජාතියට දැනෙන්නේ තවත් වසර පනහක්‌ පමණ ගිය පසුය. ඒ අපි මහජාතිය නොවුණ විටය" (දිවයින, 2018.03.04). සිංහලයන් සුළුතර මානසිකත්වයක් ඇති බහුතර ජාතියක් බව එස්. ජී. තම්බයියා පවසයි. මෙවැනි කතාවලින්ද පෙනෙන්නේ ද එකී යථාර්ථය ය. ඇ‍ඟෙන් මහතට හිටියට සිතෙන් කෙසඟ ය; බෙලහීන ය. මාගේ අලපඥ දැනුමට අනුව  බටහිර වෛද්‍ය විද්‍යාවේ පිරිමින් ගේ උපත් පාලනය සඳහා ක්‍රමවේද දෙකක් ඇත. එකක් වන්නේ සංසර්ඟ අවස්ථාවේ  උපත් පාලන කෙපුවක් (කොන්ඩමයක්) පැළඳීම ය. දෙවැන්න ශල්‍යකර්මයක් මගින් වෘෂණ ග්‍රන්තිවලින් පැමිණෙන වෘෂණ නාල කපා ගැට ගැසීම ය. මේ ක්‍රම දෙකෙන් බැහැරව "පෙත්තක්" මගින් පුරුෂ වඳ්‍යකාරණය සොය ගෙන ඇත්තම් එය පෙටන්ට් බලපත්‍රයක් ගත හැකි, බිලියන ගණනක ලාභයක් උපයා ගත හැකි සොයා ගැනීමකි. මේවා මිත්‍ය කතා ය. එය පෘතුගිසින් මගින් සිංහල ජාතිය බෙලහීන කිරීමට "දෙල්" ගෙනා කතාව වැනි ම සුරංගනා කතාවකි. මේ කතාවල් වල ආරම්භය අද ඊයේ නො වේ.

මෙම සති අනිතයේ තෙල්දෙණියේ සිඳු වූ සිඳුවීම ත්‍රිරෝද රථයකට ඉස්සර කිරීමට නොදුන්නැයි උරණ වූ මුස්ලිම් තරුණයන් සතර දෙනෙකු ලොරිය නවතා ඇති තැනට පැමිණ ලොරි රථ රියදුරාට පහර දී ඇත. ලොරි රියදුරා පොලිස්සියට ගොස් කට උත්තරයක් දී රෝහල් ගත වී ඇති අතර, පසුව රෝග ලක්ෂණ උත්සන්න වීමෙන් මාරු කර යැවූ මහනුවර රෝහලේදී මරණයට පත් වී ඇත. එයින් උරණ වූ ජනතාව ඉවක් බවක් නැති ව දෙපල හානී මෙන් ම, නිවාසවලට හානී පමුණුවා ඇත.  බස් රථවලින් පුද්ගලයන් බස්සවා පහර දුන් බවට ද කටකතා පැතිර ඇත. අවමංගල්‍ය කටයුතු පැවති අද දිනයේ බොහෝ මුස්ලිම් ජනතාව ස්වකීය නිසාව අත්හැර ආරක්ෂිත ස්ථාන කරා ගමන් කොට ඇති බව තෙල්දෙණිය වැසියකු මා හා පැවසී ය. කෙසේ වෙතත් පොලිස් ඇදීරි නිතීය මහනුවර දිස්ත්‍රික්කයට පනවා ඇති බව බී.බී.සී. සංදේශය  ‍දක්වයි.


මෙවැනි සිඳුවීම් අපට ගෙනෙන්නේ අනාගතයේ දී ජනවර්ගීක වශයෙන් ඇති විය හැකි භයානක තත්ත්වයක පෙර නිමිති ය. ඒ හෙයින් ජන වර්ග අතර සංහිදියාව ඇති කිරීමත්, වෙනස්තාවන් මත ඇති වී ඇති සැකය හා කුකුස පහ කිරීමට යම් වශයෙන් රාජ්‍ය වශයෙන් මැදිහත් වීම ය. එසේ නැත‍හොත් අනවශ්‍ය ලෙස තවත් සිවිල් යුද්ධයක පාර්ෂව කරුවන් වීමට සියලුම ලාංකිකයන්ට සිඳුවනු ඇත.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ලොව පැරණිතම මත්කාරකය: බලකාමය

බලකාමය යනු ලොව පැරණිතම මත්කාරකය යි. ඉතිහාසය තුළ බලකාමයෙන් මත් වී රටවල්, ජනතාවන්, ජාතින් බුරුතු පිටින් විනාශ කිරීම සිදු වි ය. තිසරානී ...