Tuesday, March 6, 2018

දිගන ගැටුමට හා සිංහල-මුස්ලිම් වාර්ගික භේදන කුමන්ත්‍රනය


මාර්තු 5 වන දින ලිපියෙන්. . .

අද දින උදෑසන වාර්තා වූ පරිදී දිගන ගැටුම සඳහා පාදක වී ඇති සිඳුවීමෙන් රට පුරා දින දහයකට හදිසි නීතිය පැනවීමට රජය තීර්ණය කොට ඇතයි ඇමති එස්. බී. දිසානායක පවසා ඇත. ඒ හෙයින් මෙම ජනවාර්ගික ගැටුමෙහි ඇති පෘතුලභාවය ප්‍රකට වෙයි.

ගැටුම්කාරී තත්ත්වයේ දී එහි දෙපල විනාශ කිරීම හා ජීවත හානි කිරීම සඳහා මූලික වූවන් පිටස්තරයෙන් පැමිණි පුද්ගලයන් බව පොලිස් මාධ්‍ය ප්‍රකාශක වරයා පවසයි. ඒ හෙයින් ගැටුම සංවිධානකාරී ලෙස දරුණු ජනවාර්ගික අර්බුදයක් දක්වා ගොඩ නැගීමේ කුමන්ත්‍රණකාරී වැඩපිලිවෙලක් ඇතයි සිතා ගත හැකි ය. පොලිස්සිය විසින් අත් අඩංගුවය ගත් මෙකී පිටස්තරයන් 24දෙනා මුදා හරින්නයි උද්‍ඝොෂනය මෙහෙය වීම කරන ලද්දේ අවට බෞද්ධ පන්සල් කිහිපයක හිමිවරුන් ගේ සහභාගීත්වයෙන් ය. පූජ්‍ය පක්ෂය මිනිසුන් හට මෙවැනි තීරණාත්මක හා ප්‍රචණ්ඩකාරී අවස්ථාවක සාමය හා සංහිඳියා‍ව වෙනුවෙන් කටයුතු කළ යුතු නමුදු ඔවුන් ද මිනිසුන් උසි ගැන්වීමෙහි නිරිත වූ හ. සමහර විට බෞද්ධ භික්ෂුන් ද පෘතජ්ජන මිනිසුන් නිසා ආවේගකාරී ලෙස හැසිරුනා විය හැකි ය. ඒ සේ නොමැති නම් මෙකී අර්බුධ අවස්ථාවේ පැමිණි  පිටස්තරයන් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා උද්ඝොෂණ කළා විය හැකි ය. ඒවැනි තත්ත්වයක් නම්, ‍එය අතිශයින් ම කේදජනක තත්ත්වයකි. බොදුබල සේනා නැමති දේශපාලන ජාතිවාදී හා ආගම්වාදී පක්ෂය මගින් මෙවන් දෑ කිරීම සඳහා මූලිකත්වය ගෙන ඇත. ඔවුන් මුස්ලිම් ජන ප්‍රජාව කෙරෙහි වෛරය හා ද්වේශය වගුරමින් කටයුතු කරන කණ්ඩායමකි. එවැන්නන් හට පසුගිය රාජපක්ෂ සමයේ අනුග්‍රය ලැබුණු අතර, චිවරය පොරොවා ගත් භික්ෂුහූ නිර්ලජ්ජිත ව ධාමරික ක්‍රියාවන් ගේ හා නොරුප් බස් දොඩමින් කටයුතු කළ හ. එක් ප්‍රධාන භික්ෂුන් වහන්සේ නමක් මා හට ප්‍රකාශ කළේ භික්ෂුවකු ලෙස චිවරය පෙරවු කල්හි, එය තමුන් ම ගලවා ඉවත් කළහොත් මිස, කිසිවෙකු‍ හට චිවරය ඉවත් කිරීමට හෝ භික්ෂුත්වයෙන් නෙරපා හැරීමට නොහැකි බව ය. ලංකාවේ භික්ෂු විනයේ ඇති අඩුපාඩුව එය ය. කිසිදු මහා නායක සංඝයා වහන්සේ නමකට හෝ සංඝ සභාවකට කිසිඳු භික්ෂුවක් උපැවදි කළ නොහේ. ඒ හෙයින් ඕනෑම භික්ෂුවක ස්වකීය අභිමතය අනුව හැසිරීමට පිළිවන; එහෙත් එයින් වන්නේ බුදු දහම පිරිහිම ය; ගිහියන් කෙරෙහි ආගම ගැන කලකිරීමක් ඇති වීම ය.

දිගන ගැටුම ගැන කතා කරන විට ලොරි රථ රියදුරි ගේ අභාවය මනුෂ්‍ය ඝාතනයක් බවට පෙරළි ඇත. ත්‍රීරෝද රථ රියදුරන් විසින් පාර බදුගත් යුගයක, ඉස්සර කිරීමට නොදීම පිළිබඳ උරණ වී බැණ අඬ ගැසීම හෝ ගුටි කෙළ ගැනීම සාමන්‍ය දෙයකි. සිංහල පාර්ෂවයක් විසින් මෙසේ කළේ නම් මෙවැනි දරුණු ජනවාර්ගීක අර්බුධයක් ඇති වන්නේ නැත. එහෙත් එම මෙහොතේ මුස්ලිම් වරුන් විසින් කළ බැවින් ජනවාර්ගීක ගැටුමක් බවට පෙරළි ඇත. මවුබිම කතුවාකිය මෙය දක්වන්නේ ද මෙවැනි මතයක පිහිටා සිට ය: "ගාල්ල ගැටුමට මුල් වූයේ සුළු රිය අනතුරකි. දිගන ගැටුමට මුලද ඒ හා සමාන සිදුවීමකි. රිය අනතුරක් සිදු නොවූවද ත්‍රිරෝද රථයකින් හා ලොරියකින් පැමිණි දෙපිරිසක් අතර ඇතිවූ ගුටිබැට හුවමාරුවකින් එක් පුද්ගලයකු මිය ගොස් ඇත. අවාසනාවට දෙපාර්ශ්වය එක ජාතියක අය නොවීම නිසා 'පුද්ගල' ප්‍රශ්නයක් වෙනුවට 'ජාති' ප්‍රශ්නයක් බවට පත්විය " (මවුබිම, කතුවැකිය). තවදුරටත් මේ පිළිබඳ අදහස් දක්වන කතුවරයා පෙන්වා දෙන්නේ නැවත අලුත් සතුරෙකු නිර්මාණය කිරීමේ අභිලාශයක පෙර නිමිති ය. ඔහු මෙසේ පවසයි: "ත්‍රිරෝද රියපොළක ඇතිවූ ප්‍රශ්නයක් හේතුවෙන් පිරිසක් පැමිණ නිවාස කිහිපයකට අලාභහානි කළ පුවතක් පෙරේදා මාධ්‍යවල පළවිය.  එය හුදු ගැටුමක් වූයේ අදාළ පාර්ශ්ව දෙකම එකම ජාතියක වීමය. එතැන ජාතීන් දෙකක් සිටියා නම් එය ඉළුක් යායට ගිනි තිබ්බා සේ පැතිරී යනු ඇත.

ජාතිය හෝ ආගම තරම් මනුෂ්‍යයන්ගේ සිත් අවුල් කරන අන් කිසිවක් ලෝකයේ නැති තරම්ය. සිත් සුවපත් කිරීමේ අරමුණින් ඇරැඹුණු 'ආගම' මිනිසුන් එකිනෙකා මරා ගන්නා වෛරී පිරිසක් බවට පත් කිරීම සරදමකි. ISIS වැනි මිනීමරු ආගම්වාදී කල්ලි බිහිවී ඇත්තේම ආගමේ නාමයෙනි.
මිනීමරු ජාතිවාදී කල්ලියක් වූ එල්.ටී.ටී.ඊ.ය නිර්මාණය වූයේ ජාතියේ නාමයෙනි. අසල්වාසී ඉන්දියාව ජාති හා ආගමික ගැටුම්වලට තෝතැන්නකි. ඉන්දියන් සාගරයේ මුතු ඇටය ලෙස ප්‍රකට වූ ලංකාවද ජාතිවාදී හා ආගම්වාදී විසබීජවලින් අපවිත්‍ර වී අවසන්ය. එකතු වීමට වඩා බෙදීමට ප්‍රිය කරන්නන් බහුල මෙරට ජාතිය, ආගම, කුලය, පක්‍ෂය, පාසල ආදී කී නොකී කුලක ඒ සඳහා ගොඩනඟාගෙන ඇත. සතුරකු නොමැතිව ජීවත් වීමට නොහැකි සැලකිය යුතු පිරිසක් තිස් අවුරුදු යුද්ධය නිසා මෙරට නිර්මාණය වී සිටිති. දෙමළ සතුරාට පසු ඔවුන්ට මුස්ලිම් සතුරකු හමුවී ඇත."

මෙම සිඳුවීමේ දී අමතක වී ඇති කාරණය වන්නේ උක්ත තරුණයා මියයන්නේ රෝහලක බව ය. ‍බැලූ බැල්මට පහර කෑ පුද්ගලයා ගේ යම් අභ්‍යන්තර ලේ ගැලීමක් නිසා සිඳු වූ මරණයකි. එහෙත් මේ සම්බන්ධයෙන් රෝහල් වෛද්‍යවරුන් නිසිසේ ක්‍රියා කළේ ද, අභ්‍යන්තර රුධිරවහනයක් වූ බව සොයා නිසි ප්‍රතිකාර කළේ ද යන්න අපාහැදිලි ය. බොහෝ රෝහල්වල කරන්නේ රෝගියා කිසිඳු ප්‍රතිකාරයක් නොකර බාහිර තුවාල සඳහා වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර කොට තැබීම ය. මාර්ග අනතුරකට පත් වූ මගේ මිතුරෙකු සහිය පැමිණෙන තුරු පැය තුනකට අධික කාලයක් යකඩ ට්‍රොලියක තැබූ බව කියා ඇත. වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර පිළිබඳ ව ද සොයා බැලීම කළ යුතු ව ඇත. මෙවැනි තත්ත්වයක දී සියලු පාර්ෂවයන් කෙරෙහි අවධානය යොමු වීම වැදගත් ය.

 අනෙක් අතට සිංහලයන් විසින් ඇති කර ගෙන ඇති භිතිකාව ද කල්පනාවට ගත යුතු ය. ඔවුන් මුස්ලිම් වරුන් කෙරෙහි උදහස් වන කරුණු ලෙස දකුවිය හැක්කේ පහත කරුණුය:

1. මුස්ලිම්වරු භුගෝලිය වශයෙන් ඉඩම් අල්ලා ගනී.
2. මුස්ලිම් වරුන් ව්‍යාපාර හා ව්‍යාපාරික ස්ථාන අල්ලා ගැනීමෙහි යෙදී සිටියි.
3. සිංහල හෝ දෙමළ ගැහැණු ළමුන් බහුතරයක් හා පිරිමින් සුළුතරයක් විවා මගින් ඉස්ලාම් ආගමට හරවා ගනී.
4. මුස්ලිම්වරුන් ගේ ජනග්‍රහණ වර්ධනය වැඩිය.
5. සිංහලයාන් ගේ වර්ධනය අවම කිරීමට මොවුන් වඳ පෙති වැනි දෑ ආකාරවලට කවලම් කරයි.

ඉහත කරුණු දෙස බැලූ බැල්මට සත්‍ය සේ පෙනේ. මුස්ලිම් වරුන් විස්න සිංහලයන් හෝ දෙමළ ජනතාව බහුතර වශයෙන් විසු ප්‍රදේශ අත්පත් කොට ඇත. ආගමික මධ්‍යස්ථාන ගොඩ නඟා ඇත. එහෙත් මෙසේ චොදනා කරන සිංහලයන් නොපවසන්නේ මෙකී ඉඩම් ඉතා ඉහළ මිළකට විකුණා යන්නේ ද සිංහළුන් ම බව ය. වටිනා දේපල හා මහා මාර්ග අසල දෙපල සිංහලයන් විකුණු දුර බැහැර ප්‍රදේශ කරා යති. එයින් ක්‍රමයෙන් සිංහල බහුතර ප්‍රදේශ මුස්ලිම් බහුතර ප්‍රදේශ බවට පත් වෙයි. මුස්ලිම්වරු වෙසෙන ප්‍රදේශවල සිංහලයන් පදිංචි වීමට කැමති නැත. ඒ හෙයින් සුළුතර සිංහලයන් ද දේපල විකුණා යති. මෙය සිංහලයන් ගේ ප්‍රශ්නයක් මිස, මුස්ලිම්වරුන් ගේ ප්‍රශ්නයක් නොවේ.  

දෙවැන්න සිංහල ගැහැණු ළමුන් විවා කොට ගෙන ඉස්ලාමීයකරණය හා මුස්ලිම් ව්‍යාප්තිය එවැනි ම චෝදනාවකි. විවාහය සඳහා දරුවන් දෙන සිංහල දෙමාපියන් ගෙන් මේ පිළිබඳ විමසිය යුතු ය; නැතහොත් ස්ව කැමැත්තය මුස්ලිම් කෙනෙකු සමඟ පැන යන අයෙකු ගෙන් ඒ පිළිබඳ විමසිය යුතු ය. ඒ ප්‍රශ්නයක් ඇත්තේ සිංහල අප අතර ය. මුස්ලිම් විවාහ නීතීයේ දික්කසාදයට මෙන් ම, සමහර සුවිශේෂ අවස්ථාවන්හි පිරිමි පාර්ෂවයට වාසි ඇති ලෙස නිර්මිතය. එ් හෙයින් එවැනි විවා මගින් අවාසි සහගත තත්ත්වයක් වෙයි.
තෙවන්න මුස්ලිම්වරුන් ගේ ජනග්‍රහණ වර්ධනය සැලකූ කල ලාංකික ජනවාර්ගිකයන් ගේ වර්ධනය බොහෝ සේ සමාන ය. අනෙක් අතින් වඳ පෙති කතාව මනස්ගාත කතාවක් බව වෛද්‍ය විද්‍යාව පිළිබඳ අවබෝධය ඇත්තන්ට සක් සුදක් සේ පැහැදිලි ය.  සිංහල ජාතියේ වඳ වීම සිංහලයන් ගේ වරදින් මිස, මුස්ලිම් වරුන් නිසා නොවේ. තමුන් අත වරද තබා ගෙන වෙනත් අයට, වරද පවරා ස්වකීය පටු දේශපාලන අභිමතාර්ථ ඉටු කිරීම ජාතියේ ඉරණම උකස් කිරීමකි. අවසානයේ නිවිය නො හැකි ගින්නක් ජනවාර්ගික ගැටුම තුළින් නිර්මාණය වනු ඇත. අදත් හෙට දක්වා පොලිස් ඇදිරි නීතීය මහනුවරට පනවා ඇත; හදිසි නීතීය ද දිවයින පුරා පනවා ඇත්තේ ය.  ‍


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ලොව පැරණිතම මත්කාරකය: බලකාමය

බලකාමය යනු ලොව පැරණිතම මත්කාරකය යි. ඉතිහාසය තුළ බලකාමයෙන් මත් වී රටවල්, ජනතාවන්, ජාතින් බුරුතු පිටින් විනාශ කිරීම සිදු වි ය. තිසරානී ...